Aktualności

Jak działamy?

Spotkanie z przedstawicielami przedsiębiorstwa
Przygotowanie oferty
Podpisanie umowy
Przedstawienie harmonogramu działań
Warsztaty w zespołach interdyscyplinarnych

Narzędzia

Zapominamy często o głównym jej aspekcie, czyli orientacji na klienta i tego, co klient postrzega jako wartość dodaną do produktu lub usługi. Wartość i skoncentrowanie się na potrzebach klienta są również głównym wyznacznikiem działań w technice lean Design Thinking. Pierwsze dwa kroki, które wykonujemy przy projektowaniu zgodnie z tą metodyką, to właśnie empatia oraz diagnoza potrzeb.

Empatia i diagnoza potrzeb, czyli postawienie użytkownika z centrum uwagi. To podczas procesu empatii możemy znaleźć najbardziej inspirujące pomysły na nowe produkty i usługi, które spośród tłumu innych rozwiązań, wyróżni innowacyjność.

Podczas prowadzenia warsztatów wdrożeniowych z Lean Managementu klientem jest nie tylko ostateczny użytkownik produktu, ale również operator montujący produkt. Zrozumienie problemów, które pojawiają się podczas produkcji (empatia) i próba ich rozwiązania prowadzi do polepszenia warunków pracy, zwiększa powtarzalność wykonywanych działań i tym samym podniesienia jakość. Słuchając i współpracując możemy zyskać najwięcej.

Design Thinking skłania nas do generowania pomysłów i eksperymentowania na etapie prototypowania. Dzięki interdyscyplinarnemu zespołowi możemy osiągnąć o wiele więcej. Najciekawszym doświadczeniem zarówno w warsztatach lean z Design Thinking, jak i w koncepcji Lean Management jest połączenie różnych perspektyw, zaproszenie do współpracy ludzi z różnych działów, o różnych doświadczeniach. Otwarta burza mózgów pozwala stworzyć listę najbardziej nieoczywistych rozwiązań.

„Try and error” te słowa są podstawą skutecznego wdrożenia każdego rozwiązania. Idź i spróbuj, zobacz, jaka będzie reakcja użytkownika. Nie staraj się wymyślać idealnego rozwiązania od razu, a pozwól by odbiorca pomógł Ci je udoskonalać. Do tego namawia nas Design Thinking. To samo często robimy podczas projektowania nowych rozwiązań leanowych. Pierwsze uchwyty lub podajniki robione są z kartonu i przymocowywane do stanowiska za pomocą taśmy klejącej, a niejednokrotnie to my, leanowcy stajemy się przez chwilę przenośnikiem. Po co? Żeby sprawdzić rozwiązanie, wyjść zza biurka i przetestować nasze pomysły.

Na koniec dnia, czy to przy technice lean Design Thinking, czy przy innych działaniach leanowych, dostajemy, coś co jest najcenniejsze – informację zwrotną. Etap testowania rozwiązania wymaga otwartości na słuchanie i przyjmowanie uwag użytkowników. Na tym etapie powinniśmy zapomnieć o przywiązaniu do rozwiązania, które prezentujemy, a skupić się na doskonaleniu. Ciągłe doskonalenie, które opisał Deming w schemacie PDCA (planuj, wykonuj, sprawdzaj, działaj!) jest motorem napędowym zarówno Design Thinking, jak i koncepcji Lean Management.

czytaj więcej

8343 m2
odzyskanej przestrzeni
o 1434 min
szybsze przezbrojenia
o 912 dni
krótszy Lead Time
102
optymalnych rut motyla

Zaufali nam

aico
amerigas
bm
cofresco
delphi
frdl
gdn
huber
kc
marwit
mm
mps
pegaz
pixella
techpal
termma
ud
unilever
wilbo
witmar
kbfolie
crist
fundacja-adapa
vetrex
aptiv
aq
deli
ergo
flugger
nava
panlink
pendulum
prestige_glass
protek
Alufire
Dot2Dot
DS Partners
DST
Jabil
Kołaszewski
Materbud
Powiatowy Urzad Pracy
Thai Union

 


lean idea logo stopka

Adres do korespondencji

ul. Cyprysowa 11
80-175 Gdańsk, Polska
e-mail: leanidea@leanidea.pl

Dane kontakowe

tel: +48 607 86 49 85

Social media

Zadaj pytanie