Metody rozwiązywania problemów w procesie
Zwiększanie efektywności pracy zespołu oraz umiejętność rozwiązywania problemów pozwala na uzyskanie przewagi konkurencyjnej oraz podniesienie zadowolenia klienta z dostarczanych produktów. Na szkoleniu przekonasz się, że warto eksperymentować w trakcie doskonalenia procesów. Zobaczysz, jak wykorzystać popełnione błędy na korzyść swojej firmy. Podpowiemy Ci, jak wyciągnąć wnioski z doświadczeń, abyś na ich podstawie mógł zainicjować rozwój przedsiębiorstwa!
Bądź Lean i skutecznie rozwiązuj problemy!
Na szkoleniu dowiesz się:
- według jakiego schematu postępować podczas ciągłego doskonalenia,
- z jakich metod korzystać podczas rozwiązywania problemów,
- z jakich narzędzi korzystać podczas rozwiązywania problemów (5W1H, 5WHY, Diagram przyczynowo - skutkowy Ishikway; Analiza Pareta - Lorenza; Matryca priorytetów)
W trakcie spotkania:
- otrzymasz dużą dawkę praktycznej wiedzy, z możliwością natychmiastowego zastosowania do swoich działań,
- skonfrontujesz swoje pomysły z przykładami realnych rozwiązań,
- wymienisz doświadczenia i otrzymasz skuteczne porady.
Grupa docelowa:
Wszyscy, którzy chcę rozwiązywać problemy i skończyć z gaszeniem pożarów.
Harmonogram:
9:00 -10:30 |
Podstawy Lean Management - historia, filozofia; Siedem strat - znaczenie; Korzyści z usprawnień w firmie |
10:30 - 10:45 |
Przerwa kawowa |
10:45 - 12:00 |
Ciągłe doskonalenie - jak to zrobić? PDCA - koło ciągłego doskonalenia |
12:00 - 12:15 |
Przerwa kawowa z kanapkami |
12:15 - 13:30 |
Jak znaleźć problem? Jak przeanalizować problem i określić jego przyczynę? Analiza Pareta - Lorenza; Matryca priorytetów |
13:30 - 13:45 |
Przerwa kawowa z kanapkami |
13:45 - 15:00 |
5W1H - zbieranie danych i szukanie przyczyn; Diagram przyczynowo - skutkowy Ishikway; 5 razy "dlaczego" (5WHY) |
czas trwania: 6 h
konieczność rezerwacji miejsc – liczba miejsc ograniczona
Cena szkolenia obejmuje materiały dla uczestników oraz przerwy kawowe.
Szkolenie poprowadzi specjalista Lean Idea: Alicja Domachowska, ekspert i z obszaru Lean Management, trener i mentor z wieloletnim doświadczeniem. „Jesteśmy praktykami – nasze szkolenia zawsze opieramy na własnej wiedzy i doświadczeniu, które wciąż doskonalimy, pracując przy realizacji zadań, projektów i wdrożeń z wykorzystaniem myślenia lean. Wszystko to stanowi podstawę, na której opieramy koncepcje prezentowane podczas szkoleń Bądź Lean! Zaufaj praktykom.”
Opinie uczestników szkolenia:
Wiedza, którą przekazały nam trenerki z Lean Idea w obszerny sposób wyjaśniła, jak radzić sobie z problemami w firmie. Poznane schematy i metody przełożyliśmy na case study, co było idealnym podsumowaniem szkolenia.
Krzysztof, zastępca dyrektora w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Panie Alicja i Aleksandra pokazały, że problem nie oznacza porażki! Dla dynamicznie rozwijającej się firmy i menedżera takie szkolenie jest niewątpliwie konieczne – dużo praktycznej wiedzy, którą można przełożyć na realia swojej firmy.
Martyna, kierownik działu HR w branży logistycznej