Narzędzia
- 5S
Organizacja miejsca pracy - KANBAN Zarządzanie materiałem
- LEAN OFFICE Optymalizacja w biurze
- DESIGN THINKING Sposób myślenia
- LAYOUT Logistyka Wewnętrzna
- SMED Szybkie przezbrojenia
- SOP Standaryzacja pracy
- TPM Total Productive Maintenance
- TWI Training Within Industry
- KPI Visual Management
- VSM Value Stream Mapping
Dowiedz się więcej od ekspertów
Dowiedz się więcej od ekspertów
Porozmawiaj z Lean Idea
+48 607 86 49 85
LEAN OFFICE
Szczupłe zarządzanie w biurze i usługach
Japoński projekt wewnętrznego uporządkowania firmy. Bazuje na cyklicznym działaniu wg zawsze tego samego schematu.
Zrozumienie potrzeb klienta oraz zdefiniowanie procesów
Uproszczenie pracy
Stworzeni instrukcji pracy i umieszczenie go w widocznym miejscu
Stałe doskonalenie, rozwój personelu
Wcześniej wdrożone działania przełożyć na nawyki
Krok 1: Stabilizacja
Zrozumienie potrzeb klienta – zdefiniowanie potrzeby klienta, udokumentowanie ich i zrobienie szkolenie dla personelu.
Zdefiniowanie procesów – często jedynie niektóre osoby znają szczegóły, jak należy dany proces zrealizować i nie dzielą się tym z innymi pracownikami. Wyniki różnią się w zależności od tego, kto realizuje proces.
Krok 2: Standaryzacja
Standaryzacja, czyli racjonalizacja lub uproszczenie pracy, która powoduje zmniejszenie zmienności procesu. Standaryzacja pomaga identyfikować zdarzenia niestandardowe.
Krok 3: Wizualizacja
Umieszczenie w widocznym miejscu instrukcji pracy i zasad ustalania priorytetów. Wizualizacja ułatwia przeprowadzanie ciągłego doskonalenia.
Krok 4: Ciągłe doskonalenia
Doskonalenie wykonywanej pracy oraz ciągły rozwój personelu – w celu utrzymania i doskonalenia systemu.
Korzyści
- Zwiększenie elastyczność reagowania na zmiany
- Lepsze wykorzystanie zasobów
- Poprawa poziom obsługi klienta i jego satysfakcji
- Zwiększenie przewidywalności czasu, potrzebnego na realizację
- Lepsza komunikacja i większa wiedza na temat bieżących działań wśród pracowników