LEAN OFFICE

Optymalizacja w biurze

Szczupłe zarządzanie w biurze i usługach

Japoński projekt wewnętrznego uporządkowania firmy. Bazuje na cyklicznym działaniu wg zawsze tego samego schematu.

Zrozumienie potrzeb klienta oraz zdefiniowanie procesów

Stworzeni instrukcji pracy i umieszczenie go w widocznym miejscu 

Stałe doskonalenie, rozwój personelu

Wcześniej wdrożone działania przełożyć na nawyki

Krok 1: Stabilizacja

Zrozumienie potrzeb klienta – zdefiniowanie potrzeby klienta, udokumentowanie ich i zrobienie szkolenie dla personelu. 

Zdefiniowanie procesów – często jedynie niektóre osoby znają szczegóły, jak należy dany proces zrealizować i nie dzielą się tym z innymi pracownikami. Wyniki różnią się w zależności od tego, kto realizuje proces.

Krok 2: Standaryzacja

Standaryzacja, czyli racjonalizacja lub uproszczenie pracy, która powoduje zmniejszenie zmienności procesu. Standaryzacja pomaga identyfikować zdarzenia niestandardowe.

Krok 3: Wizualizacja

Umieszczenie w widocznym miejscu instrukcji pracy i zasad ustalania priorytetów. Wizualizacja ułatwia przeprowadzanie ciągłego doskonalenia.

Krok 4: Ciągłe doskonalenia

Doskonalenie  wykonywanej pracy oraz ciągły rozwój personelu – w celu utrzymania i doskonalenia systemu.

Korzyści

  • Zwiększenie elastyczność reagowania na zmiany
  • Lepsze wykorzystanie zasobów
  • Poprawa poziom obsługi klienta i jego satysfakcji
  • Zwiększenie przewidywalności czasu, potrzebnego na realizację
  • Lepsza komunikacja i większa wiedza na temat bieżących działań wśród pracowników
Czujesz, że twoje biuro może lepiej pracować

Skontaktuj się, a pomożemy w rozwoju!

    DSC_6889