Regulamin sklepu internetowego Lean Idea
Niniejszy Regulamin określa prawa i obowiązki klientów sklepu internetowego https://leanidea.pl/sklep/ oraz zasady jego funkcjonowania. Właścicielem i administratorem sklepu internetowego https://leanidea.pl/sklep/ jest Alicja Domachowska prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Lean Idea Alicja Domachowska z siedzibą w Gdańsku ul. Cyprysowa 11 (80-175 Gdańsk), NIP: 9570367535, REGON: 220807471
§1. Definicje
- Konsument – konsument w rozumieniu art. 221 k.c., a także osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
- Sprzedawca – Alicja Domachowska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Lean Idea Alicja Domachowska z siedzibą w Gdańsku ul. Cyprysowa 11 (80-175 Gdańsk), NIP: 9570367535, REGON: 220807471,
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu,
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu,
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://leanidea.pl/sklep/,
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie w myśl art. 4 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta,
- Usługa szkoleniowa –certyfikowane szkolenie odbywające się w czasie rzeczywistym w określonym terminie, będące w aktualnej ofercie Sprzedawcy przeprowadzane w trybie stacjonarnym lub zdalnym (webinar),
- Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej niedostarczane na nośniku materialnym (np. szkolenie online) z możliwością jego wielokrotnego odtwarzania,
- Usługa cyfrowa – usługa pozwalającą konsumentowi na:
- wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej,
- wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi,
- inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej,
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu,
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy na zakup Usługi szkoleniowej, Treści cyfrowej lub umowy o świadczenie usług cyfrowych (o ile ma zastosowanie),
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Usługi szkoleniowej, Treści cyfrowej lub usługi cyfrowej (jeśli dotyczy) do Koszyka oraz określenie sposobu płatności,
- Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane wskazane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie,
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta,
- Koszyk – lista Usług szkoleniowych, Treści lub usług cyfrowych sporządzona z oferowanych w Sklepie produktów na podstawie wyborów Klienta,
- Umowa Sprzedaży –umowa na zakup Usługi szkoleniowej lub Treści cyfrowych zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
§2. Postanowienia wstępne, warunki korzystania ze Sklepu
- Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż Usług szkoleniowych oraz świadczy na rzecz Klientów usługę drogą elektroniczną polegającą na umożliwieniu Klientowi zawarcie ze Sprzedawcą umowy o dostarczenie treści cyfrowych w postaci m.in. szkoleń online.
- Wymogiem technicznym do korzystania ze Sklepu internetowego jest posiadanie komputera lub innego urządzenia elektronicznego mającego dostęp do przeglądarki internetowej oraz dostęp do Internetu.
- Przeglądanie oferty Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 4 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: imię, nazwisko, adres mailowy, adres odstawy, telefon.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 2.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo wprowadzenia dodatkowych ograniczeń w korzystaniu z Konta Klienta, włącznie z usunięciem Konta Klienta, w przypadku stwierdzenia rażącego złamania Regulaminu przez Klienta lub próby działania na szkodę Sprzedawcy.
§3. Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: ul. Cyprysowa 11, 80-175 Gdańsk
- Adres e-mail Sprzedawcy: leanidea@leanidea.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: 607864985
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach: 8-18
§4. Zasady składania Zamówienia
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- wybrać Usługę szkoleniową/ Treść cyfrową lub usługę cyfrową (jeśli dotyczy) będącą przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”;
- wypełnić formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności,
- kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”,
- opłacić zamówienie w określonym terminie.
§5. Płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- szybka płatność on-line za pośrednictwem współpracujących dostawców płatności on-line;
- przelew bankowy na rachunek Sprzedawcy o numerze 47 1140 2017 0000 4202 1004 3281
- Szczegółowe zasady korzystania z form płatności udostępnianych przez dostawców zewnętrznych określone są w ramach odpowiednich regulaminów udostępnianych przez tych dostawców.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
§6. Wykonanie umowy sprzedaży, prawa autorskie
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu i opłaceniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 4 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Pełny dostęp do zakupionej Treści cyfrowej aktywowany jest niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy. Zakupione Treści cyfrowe są udostępniane Klientowi przez przesyłane na adres mailowy wskazany w Formularzu zamówienia. W przypadku Usługi szkoleniowej jej realizacja następuje w dacie wybranej w Formularzu zamówienia zgodnie z harmonogramem wskazanym w opisie w Sklepie.
- Udostępnienie Treści cyfrowej Klientowi jest równoznaczne z rozpoczęciem faktycznej realizacji Usługi.
- Zakupione przez Klienta Treści cyfrowe oraz wszelkie materiały udostępniane mu w ramach realizacji Usług szkoleniowych stanowią utwór będący wyłączną własność intelektualną Sprzedawcy i podlegają ochronie prawnej zgodnie Ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Klient zobowiązuje się wykorzystywać zakupione Treści cyfrowe oraz wszelkie materiały udostępniane mu w ramach realizacji Usług szkoleniowych, wyłącznie na własny użytek i nie udostępniać ich podmiotom trzecim bez pisemnej zgody Sprzedawcy. W przypadku naruszenia obowiązku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym Sprzedawca może dochodzić od Klienta odszkodowania oraz innych świadczeń pieniężnych za straty materialne i niematerialne wynikające z tegoż naruszenia.
§7. Prawo odstąpienia od umowy
- Zgodnie z art. 27 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klientowi będącemu Konsumentem w terminie 14 dni od zawarcia Umowy przysługuje prawo do odstąpienia od tej umowy bez podania przyczyny.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Konsumentowi zgodnie z art. 38 pkt. 13 ustawy, o której mowa w ust. 1, nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej Sprzedawca może uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej, w szczególności poprzez uniemożliwienie Konsumentowi dostępu do Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej.
- W przypadku odstąpienia od Umowy o dostarczanie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej Konsument zobowiązany jest zaprzestać korzystania z tej Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
§8. Reklamacje
- Reklamację z tytułu wady Usługi szkoleniowej/Treści cyfrowej albo ich niezgodności z zawartą Umową Sprzedaży na odległość można złożyć:
- w formie pisemnej na adres siedziby Sprzedawcy lub poprzez e-mail. Należy wypełnić formularz reklamacji znajdujący się na stronie.
- W zgłoszeniu należy określić wadę, jaką zdaniem Konsumenta Usługa szkoleniowa/Treść cyfrowa posiada, żądania wobec Sprzedawcy oraz jeżeli jest to możliwe – udokumentować rzeczoną wadę. Sprzedawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli nie udzielił odpowiedzi w ww. terminie uważa się, że uznał reklamację. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Konsumentowi na piśmie lub Trwałym Nośniku.
- Szczegółowe postanowienia dotyczące reklamacji – treści lub usługi cyfrowej lub rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1 stycznia 2023 r. określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumenta, w razie braku zgodności Usługi szkoleniowej/Treści cyfrowej z Umową Sprzedaży.
§9. Dane osobowe
- Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies opisane zostały w Polityce prywatności i wykorzystywania plików „cookies” dostępnej pod adresem https://leanidea.pl/polityka-prywatnosci
§10. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu w dowolnym czasie i wedle własnego uznania. Aktualny Regulamin jest publikowany na Stronie Sklepu internetowego oraz na każde żądanie Klienta może mu być dostarczany drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail.
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi Umowami sprzedaży, w tym o dostarczenie treści cyfrowych na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.