(R)Ewolucja w usługach – to się opłaca
Wszechobecna cyfryzacja jest nieunikniona. Pomaga nam w życiu codziennym, ale też wpływa na zmianę kultury pracy.
Spis treści
- Ewolucja oczekiwań
- Koniec starych metod pracy
- Społeczne kompetencje pracowników decydują o wszystkim
- Usługi przyspieszyły
1. Ewolucja oczekiwań
Oczekiwania w stosunku do pracownika, jak i wymagania co do miejsca pracy i pracodawcy, są już całkiem nowe. Dla pracownika „Wolność” i możliwość decydowania o samym sobie są kluczowe. Ciągłe doskonalenie procesów w firmie i angażowanie pracowników do współtworzenia własnego otoczenia, zgodnie z koncepcją lean, ma wpływ na zmianę ich wartości. Ludzie lubią wybierać i robić to, co jest dla nich ważne, a nie to co jest ważne dla firmy. Umożliwienie pracownikom kreowania nowych sposobów pracy, produktów i podejmowania ważnych decyzji umacnia ich. Czują się wtedy szczęśliwi, bo pozwalamy im podążać w wybranym przez nich kierunku.
2. Koniec starych metod pracy
„Módl się i pracuj” tak do dzisiaj brzmi motto przewodnie zakonu benedyktynów. Cyfryzacja i społeczne przemiany wpłynęły na ludzi, więc ci odchodzą od starych zasad postępowania w kierunku nowych. „Żyj i pracuj” albo „ucz się i pracuj” to dzisiejsze dewizy życiowe. Trzeba dać ludziom przestrzeń do realizacji siebie, już nie tylko na poziomie zawodowym, ale i osobistym. Dlatego powstały nowoczesne biura „cooworkingowe”. Przestrzenie mające wiele funkcji, bardziej przypominające salon z aneksem kuchennymi niż tradycyjne biuro. Takie pomieszczenia łagodzą atmosferę, pozwalają na swobodniejsze dyskusje, wspierają kreatywność.
3. Społeczne kompetencje pracowników decydują o wszystkim
To jaka jest firma i czy odnosi sukcesy zależy od tego, jacy ludzie w niej pracują, a umiejętność „Myślenia” jest najważniejszą kompetencją. Zalety takie jak empatia, umiejętności networkingu czy pracy zespołowej są dziś w cenie.
Pracodawcy to wiedzą. Starają się być atrakcyjni tworząc przyjazną infrastrukturę w przedsiębiorstwie, dając do dyspozycji ciekawe i wielofunkcyjne przestrzenie. Nie narzucają godzin pracy, pozwalają pracownikowi wybierać zadania, są bardzo elastyczni.
4. Usługi przyspieszyły
Dzisiejszy Klient końcowy jest bardzo wymajający, posiada życzenia zindywidualizowane, wyrafinowane, oczekuje szybkiej reakcji, chce szczegółowych informacji na każdym etapie realizacji zlecenia.
Badanie potwierdzają, że dzisiaj już 80% zatrudnionych pracuje cyfrowo. To znaczy, że na stanowisku pracy znajduje się komputer, Internet, robot lub inne urządzenie podłączone do sieci. Zautomatyzowaliśmy proste, powtarzalne i monotonne procesy. Maszyny wypierają ludzi w wielu obszarach, przyspieszając tempo działania i podnosząc jakość. Zaczęliśmy stosować sztuczną inteligencję, współpracujemy z cobotami.
(R)Ewolucja się opłaca, jest inwestycją, pozwala nadążyć za trendami i gwarantuje rozwój przedsiębiorstwa. Dając pracownikom możliwość realizowania ambicji i doskonalenia talentów, angażując ich w podejmowanie decyzji strategicznych przyczyniamy się do tworzenia nowej rzeczywistości.