Problem Solving

Metody rozwiązywania problemów w procesie

Zwiększanie efektywności pracy zespołu oraz umiejętność rozwiązywania problemów pozwala na uzyskanie przewagi konkurencyjnej oraz podniesienie zadowolenia klienta z dostarczanych produktów. Na szkoleniu przekonasz się, że warto eksperymentować w trakcie doskonalenia procesów. Zobaczysz, jak wykorzystać popełnione błędy na korzyść swojej firmy. Podpowiemy Ci, jak wyciągnąć wnioski z doświadczeń, abyś na ich podstawie mógł zainicjować rozwój przedsiębiorstwa!

Bądź Lean i zbuduj efektywny zespół specjalistów!

Na szkoleniu dowiesz się:

  • według jakiego schematu postępować podczas ciągłego doskonalenia,
  • z jakich metod korzystać podczas rozwiązywania problemów,
  • z jakich narzędzi korzystać podczas rozwiązywania problemów (5W1H, 5WHY, Diagram przyczynowo – skutkowy Ishikway; Analiza Pareta – Lorenza; Matryca priorytetów)

W trakcie spotkania:

  • otrzymasz dużą dawkę praktycznej wiedzy, z możliwością natychmiastowego zastosowania do swoich działań,
  • skonfrontujesz swoje pomysły z przykładami realnych rozwiązań,
  • wymienisz doświadczenia i otrzymasz skuteczne porady.

Grupa docelowa:

  • Wszyscy, którzy chcę rozwiązywać problemy i skończyć z gaszeniem pożarów

Harmonogram:

9:00 -10:30 Podstawy Lean Management - historia, 7 strat - znaczenie
10:30 - 11:15 Korzyści z usprawnień w firmie
11:15 - 12:00 Ciągłe doskonalenie - jak to zrobić? PDCA - koło ciągłego doskonalenia
12:00 - 12:30 Lunch
12:30 - 13:30 Jak znaleźć problem? Jak przeanalizować problem i określić jego przyczynę?
13:30 - 14:00 Analiza Pareta - Lorenza, Matryca priorytetów
14:00 - 15:00 5W1H - zbieranie danych i szukanie przyczyn; Diagram przyczynowo - skutkowy Ishikway; 5 razy "dlaczego" (5WHY)

Szkolenie poprowadzi specjalista Lean Idea: Alicja Domachowska, ekspert i z obszaru Lean Management, trener i mentor z wieloletnim doświadczeniem. „Jesteśmy praktykami – nasze szkolenia zawsze opieramy na własnej wiedzy i doświadczeniu, które wciąż doskonalimy, pracując przy realizacji zadań, projektów i wdrożeń z wykorzystaniem myślenia lean. Wszystko to stanowi podstawę, na której opieramy koncepcje prezentowane podczas szkoleń Bądź Lean! Zaufaj praktykom.”

Opinie naszych klientów

Wiedza, którą przekazały nam trenerki z Lean Idea w obszerny sposób wyjaśniła, jak radzić sobie z problemami w firmie. Poznane schematy i metody przełożyliśmy na case study, co było idealnym podsumowaniem szkolenia.
Krzysztof
Krzysztof zastępca dyrektora w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Pani Alicja pokazała, że problem nie oznacza porażki! Dla dynamicznie rozwijającej się firmy i menedżera takie szkolenie jest niewątpliwie konieczne – dużo praktycznej wiedzy, którą można przełożyć na realia swojej firmy.
Martyna
Martyna kierownik działu HR w branży logistycznej

Inwestycja

1200,00 zł (z VAT) / osoba

Terminy

  • 21.03.2025 - stacjonarnie
  • 24.03.2025 - online

Kontakt

Masz pytania?
Chętnie na nie odpowiemy!

leanidea@leanidea.pl +48 607 864 985